Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Relationships and Trust in Perceiving Price Fairness: An Exploratory Study

Tytuł:
Relationships and Trust in Perceiving Price Fairness: An Exploratory Study
Autorzy:
Michael B. Hinner
Tematy:
Attitudes
Communication
Expectation Confirmation Theory
Fairness
Perceptual Process
Relationships
Satisfaction
Systems Theory
Trust
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper explores the interrelationship of those human factors which influence the perception of price fairness. Previous empirical research reveals that these factors include in addition to human perception, also attitudes, satisfaction, relationships and trust. Past studies focused on isolated, individual components in specific contexts but not on how these components are interrelated and affect one another. In line with Systems Theory this paper investigates the interrelationship of these components. Since positive relationships create more trust greater tolerance for divergence emerges. Hence expectations are more likely to be confirmed which increases satisfaction and improves relationships which, in turn, has a positive impact on perceived price fairness.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies