Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Model standardu czytania

Tytuł:
Model standardu czytania
Standard model of reading
Autorzy:
Błażej Krok
Tematy:
reading competence
understanding
teaching language
methodology of Polish language teaching
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The author of the thesis investigates a broad subject of reading competence. What is more, he creates his own definition of reading, whose basis is functional understanding. Moreover, the author opposes the global approach to reading competence and attempts to create standard of demands, which would define a detailed and hierarchal arrangement of reading demands, classified basing on complexity of cognition and performance processes of a student in the course of their completion. The author’s idea places him in the confines of didactic measurement and organization of a teaching process.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies