Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Perception of the Internet of Things in consumer applications in the context of intergenerational differences

Tytuł:
Perception of the Internet of Things in consumer applications in the context of intergenerational differences
Postrzeganie Internetu Rzeczy w zastosowaniach konsumenckich w kontekście różnic międzypokoleniowych
Autorzy:
Kalińska-Kula Magdalena
Wyciszkiewicz Aleksandra
Tematy:
Internet of Things
IoT
generations
intergenerational differences
internet rzeczy
pokolenia
różnice międzypokoleniowe
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article attempts to determine how members of different generations perceive the Internet of Things (IoT) in consumer applications, and whether despite its growing popularity, intergenerational differences in terms of the perception of IoT technology are significant. An intergenerational comparative analysis was conducted based on CAWI study results. The data for the analysis came from a sample of 241 respondents. In light of the obtained results, the hypothesis assuming that members of individual generations differ significantly in terms of the perceived utility of the IoT devices in consumer applications was not confirmed. The influence of age as a variable differentiating the perception of possibilities of application of the Internet of Things in various economic sectors was also not confirmed.

Celem artykułu była próba ustalenia, jak przedstawiciele różnych pokoleń postrzegają Internet Rzeczy (IoT) w zastosowaniach konsumenckich oraz czy pomimo wzrostu popularności aplikacji IoT różnice międzypokoleniowe w zakresie percepcji technologii i urządzeń Internetu Rzeczy są istotne. Międzypokoleniową analizę komparatywną przeprowadzono na podstawie własnego badania, zrealizowanego za pomocą ankiety internetowej (CAWI), na próbie 241 respondentów. W świetle uzyskanych wyników nie potwierdzono hipotezy zakładającej, iż przedstawiciele poszczególnych generacji różnią się istotnie w zakresie postrzegania użyteczności urządzeń Internetu Rzeczy w zastosowaniach konsumenckich. Nie potwierdzono także wpływu wieku jako zmiennej różnicującej postrzeganie możliwości zastosowania Internetu Rzeczy w różnych sektorach gospodarki.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies