Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Etyka i/lub religia w szkole. Korelacja czy konkurencja? Analiza opinii uczniów

Tytuł:
Etyka i/lub religia w szkole. Korelacja czy konkurencja? Analiza opinii uczniów
Ethics and/or Religion at School. Correlation or Competition? Analysis of Students’ Opinions
Autorzy:
Mąkosa Paweł
Słotwińska Helena
Mariański Janusz
Buk-Cegiełka Marta
Rybarski Radosław
Tematy:
lekcje religii
lekcje etyki
nauczyciele etyki
zagadnienie etyczne
religious lessons
ethics lessons
ethics teachers
ethical issue
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule zawarto analizę wyników badań empirycznych przeprowadzonych wśród młodzieży polskich szkół średnich. Głównym problemem badawczym było uzyskanie odpowiedzi na pytanie o relacje, jakie zachodzą pomiędzy lekcjami religii a lekcjami etyki oraz poznanie opinii uczniów, którzy wybierają jeden z przedmiotów bądź rezygnują z obu. W czasie badań młodzież wyrażała swoje poglądy na temat wyboru między lekcją religii i etyką, nauczycieli prowadzących zajęcia z tych przedmiotów, a także propozycji tematów, które powinny być omawiane na lekcjach etyki. Wbrew powszechnym opiniom sugerującym wrogą konkurencję pomiędzy lekcjami religii i etyki badania wykazały, że lekcje etyki mogą być komplementarne dla lekcji religii i nie są dla niej zagrożeniem.

The article presents an analysis of the results of empirical research conducted among students in Polish high schools. The primary research question aimed to obtain answers regarding the justification and conditions of the presence of religious and ethics classes in schools and their mutual relationships. During the research, students expressed their opinions on the choice between religious and ethics classes, the teachers conducting these classes, and proposed topics that should be discussed in ethics classes. Contrary to common opinions suggesting hostile competition between religious and ethics classes, the research showed that ethics classes can be complementary to religious classes and are not a threat to them.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies