Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Czy dialog sokratejski może być konstruktywistyczny?

Tytuł:
Czy dialog sokratejski może być konstruktywistyczny?
Does Socratic dialogue can be constructivist?
Autorzy:
Jacek Moroz
Tematy:
metoda sokratejska
konstruktywizm
uczenie się
dydaktyka,
edukacja
epistemologia
Socratic method
constructivism
learning
didactics
education,
epistemology
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Socratic method seems very interesting and attractive conception of the inquiry to knowledge. Teacher applying this method promote independence and self-reliance in the classroom, while his role is reduced to facilitate the learning process only. Besides, Socrates’s method is based on definitely an analytical approach to knowledge. In article I suggest that Socratic method, because of these characteristics, can be identified with constructivist approach to learning. At the same time I advance the thesis that mentioned method, as a historical and philosophical category, should not be confused with constructivism.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies