Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Linguistic Devices for Organizing the Knowledge of the World in the Speech of Six-Year-Old Children

Tytuł:
Linguistic Devices for Organizing the Knowledge of the World in the Speech of Six-Year-Old Children
Autorzy:
Borowiec Helena
Data publikacji:
2014-01-01
Tematy:
classic equational definition
definiendum (the word being defined)
definiens (the defining part)
genus proximum (the closest kind)
differentia specifica (specific difference)
lexeme identification theory
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article shows how six-year-old children use the pattern of equational definition in semantic interpretations of words. Since the semantic definition has two components: the genus proximum and specific difference, the semantic description of a word, using the pattern of classic definition, combines groups of words into ordered sets linked by common similarity, at the same time indicating different elements in each of the sets. Seeking of similarities and differences between objects reflects a general tendency of thinking of the world. The use of this definitional method in the semantic description of words is highly significant because it shows the ability to organize the knowledge of the world.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies