Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Megatrendy w procesach decyzyjnych

Tytuł:
Megatrendy w procesach decyzyjnych
Megatrends in the Decision- Making Process
Autorzy:
Lipka Aldona
Tematy:
megatrendy
proces decyzyjny
heurystyki
megatrends
decision-making process
heuristics
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest próba odpowiedzi na pytanie o wzajemne relacje między globalnymi megatrendami a procesami decyzyjnymi współczesnego człowieka. Rozważania koncentrują się wokół nowych trendów, zachowań ludzkich i przemian, zachodzących w procesie decyzyjnym. Autorka stawia tezę, że ludzie w turbulentnej rzeczywistości wykorzystują coraz więcej skrótów myślowych – heurystyk, zarówno w osobistym, jak i rynkowym procesie decyzyjnym. Uproszczone myślenie to znak czasów i jednocześnie ochrona dla przeciążonego bodźcami umysłu ludzkiego.

The aim of this article is to attempt to answer the question regarding the relationship between global megatrends and decision-making processes of a person nowadays. The considerations revolve around new trends, human behavior and transformations taking place in the decision-making process. The author argues that people in the turbulent reality use increasingly more mental shortcuts: heuristics in decision-making processes both personal and market choice situations. Simplistic thinking is a sign of the times and also a mechanism protecting human mind from excessive stimulation.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies