Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

ФОРМУВАННЯ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ В УПРАВЛІННІ СУЧАСНИМ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ НА ЗАСАДАХ МАРКЕТИНГУ

Tytuł:
ФОРМУВАННЯ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ В УПРАВЛІННІ СУЧАСНИМ НАВЧАЛЬНИМ ЗАКЛАДОМ НА ЗАСАДАХ МАРКЕТИНГУ
Formation of educational services in the modern education institutions management on the marketing basis.
Autorzy:
Козлов Дмитро
Data publikacji:
2017-02-27
Tematy:
marketing
educationalservices
competitiveness
marketorientation
education market subject and object
educational establishment management
Język:
ukraiński
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article is devoted to the problemofintroducingthebasicsofmarketingin the educational establishment management. Attentionispaidtothedisclosureof the manager’s strategicactionstowardsensuringthe educational establishment competitiveness. Theterms “marketing” and “educationalservice” have been determined by the author. The educational establishment marketorientation has been offered. Moreover animportantcharacteristic is noted in the article, wherebymarketingas a means ofimprovingthebusinessfunctioning, necessarilyconnected, theprocessofdemandpredictionandforecasting, whichispossibleonlythroughcontinuousconsumers’ studyintermsoftheirneeds; theprocessdemandcontrolbystimulatingconsumerstopurchasegoods; withtheprocessofmeetingthedemand, bothintermsoftheproductcharacteristicsfunctioningandintermsofsecurity. Thus, modernmarketingis a complexsocialphenomenonthattoday is seenasanexpressionof market-oriented managementstyleofthinking, whichischaracterizedbycreative, systematicandoftenaggressiveapproach. It is highlighted that theleadersmustnotonlyrespondtothesituation,recordtheparametersoftheenvironment, butalso take effortstochangethem. Theanalysisofcomplexmarketingelements at theeducational market has been done. Theattentionisfocusedonmeetingtheeducationalservicesofpersonal, groupandsocialneedsoftheeducationalmarketsubjects. The educationalservicescharacteristicsthataffectthemarketingstrategiesdevelopmentinthemanagementofthe educational establishment have been determined by the author. Besides, the managers’ of the educational establishment successfulactivityinshapingeducationalservicesdependsontheirquality, whichrequirestimelyaccounting marketfactorsandtheabilitytoimplementeducationalproblemsofcommercialpolicy in a singlecomplex. The opiniononthemodernizationof the manager’s administrativefunctions, includingtheneedtoimplementmarketingsupport of theformationprocess of establishment educationalservices is under review. Theprospectsoffurtherresearchinthecontextofthestudiedphenomenon have been highlighted.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies