Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

CLIL methodology as a fusion of language learning and content acquisition. Implementation of CLIL in VET in Romania

Tytuł:
CLIL methodology as a fusion of language learning and content acquisition. Implementation of CLIL in VET in Romania
Metodologia CLIL jako potencjał łączenia nauki języków obcych i pozyskiwania wiedzy przedmiotowej. Wdrożenie CLIL w kształceniu i szkoleniu zawodowym w Rumunii
Autorzy:
Stinga Valentina
Dumitru Adina
Tematy:
bilingual education
flexibility
content-related objectives
language-related
objectives
CLIL
VET
edukacja dwujęzyczna
elastyczność
cele merytoryczne
cele językowe
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The phenomenon of globalisation has resulted in an increased cooperation and communication across countries and across cultures. As a result, the competences in foreign anguages are considered to be vital to successfully engaging and participating in modern life and society. The field of foreign language education is seen as fundamental in this globalized world and, in this context, the two fold nature of CLIL classrooms, i.e. the merging of a foreign language with content subject matter, seems to provide an ideal environment to encourage the dialogue between countries beyond any limits. Moreover, the CLIL technique is known to strengthen the potential for the fusion of language learning and content acquisition, making the CLIL classroom reach out beyond its traditional scope of content-related objectives and aiming for language-related objectives as well.

Zjawisko globalizacji spowodowało zwiększenie współpracy i komunikacji między krajami i kulturami. W związku z tym kompetencje w językach obcych są uważane za niezbędne do skutecznego angażowania się i uczestnictwa w nowoczesnym życiu i społeczeństwie. Nauczanie języków obcych jest postrzegane jako podstawowy element kształcenia zawodowego w tym zglobalizowanym świecie. Natomiast dwojaki charakter metodologii CLIL, czyli połączenie nauczania języka obcego z nauczaniem przedmiotu zawodowego, wydaje się stanowić idealne środowisko zachęcające do dialogu między krajami bez żadnych ograniczeń. Ponadto wiadomo, że metodologia CLIL zwiększa potencjał łączenia nauki języków obcych i pozyskiwania wiedzy przedmiotowej, dzięki czemu CLIL wychodzi poza tradycyjny zakres celów merytorycznych i dąży również do celów językowych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies