Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Pomiar wartości postrzeganej przez konsumentów w badaniach akceptacji innowacji technologicznych

Tytuł:
Pomiar wartości postrzeganej przez konsumentów w badaniach akceptacji innowacji technologicznych
Measurement of Perceived Consumer Value in Research on the Acceptance of Technology
Autorzy:
Grzegorczyk Tomasz
Tematy:
postrzegana wartość
zachowania konsumentów
innowacje technologiczne
akceptacja technologii
perceived value
consumer behaviour
technological innovations
technology acceptance
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Cel: Celem artykułu jest analiza sposobu pomiaru postrzeganej przez konsumentów wartości do oceny akceptacji innowacji technologicznych. Metodyka badań: W artykule wykorzystano krytyczną analizę literatury przedmiotu. Wyniki badań: Porównano definicje i metody pomiaru postrzeganej wartości. Zidentyfikowano teorię wartości konsumpcyjnych oraz oparty na niej model PERVAL jako podejście oraz metodę pomiaru najlepiej przystosowane do badania wartości dla klienta innowacji technologicznych. Zaproponowano dalsze badania – sformułowano pytanie badawcze oraz wskazano autorski model akceptacji innowacji technologicznych czerpiący z teorii postrzeganej wartości. Wnioski: W badaniach akceptacji innowacji technologicznych użyteczna jest konceptualizacja postrzeganej wartości jako różnicy pomiędzy korzyściami a kosztami w ramach czterech wymiarów wartości: funkcjonalnego, emocjonalnego, społecznego i monetarnego. Wkład w rozwój dyscypliny: Analiza porównawcza koncepcji postrzeganej wartości i identyfikacja podejścia odpowiedniego w badaniach postrzeganej wartości innowacji technologicznych.

Objective: The purpose of the article is twofold. Firstly, it aims to analyse the methods of measuring perceived value in the context of accepting technological innovations. Research Design & Methods: The article is based on a critical analysis of the literature. Findings: A comparison was made between the definitions and methods of measuring perceived value. The theory of consumer values and the PERVAL model based on it were identified as the approach and measurement method best suited for testing the perceived value of technological innovations. Implications / Recommendations: It is useful to conceptualise perceived value in terms of acceptance of technological innovations as the difference between benefits and costs within four dimensions of value: functional, emotional, social and monetary. Contribution: A comparative analysis of the concept of perceived value and identification of an approach appropriate for researching the perceived value of technological innovations.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies