Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Učební úlohy ve výuce fyziky na 2. stupni základní školy: vybrané výsledky CPV videostudie fyziky

Tytuł:
Učební úlohy ve výuce fyziky na 2. stupni základní školy: vybrané výsledky CPV videostudie fyziky
Learning task in physics lessons at secondary school: Selected results of CPV physics video study
Autorzy:
Ivana Vaculová
Josef Trna
Tomáš Janík
Tematy:
Learning task
Physics education
Video study
Teaching
Learning
Język:
czeski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Learning tasks are sets of specific requirements on the pupil’s learning. Didactically, the key question is what potential learning tasks carry for the process of pupils’ learning. This paper brings the results of a systematic analysis of the video recordings of 27 lower-secondary lessons of physics. Answers to the following questions are sought: How many learning tasks take place in a lesson? How long are they? How long do different phases of a learning task take (instruction, solving, check)? Who is the solver of the learning tasks? What approach do the learning tasks require? The findings show that solving learning tasks takes up 63 per cent of the lesson time; there are 6 learning tasks in an average lesson. Typically, the teacher solves the task in interaction with the pupils. Most of the learning tasks require verbal solution; experimental learning tasks are rare.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies