Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Drama na lekcjach języka obcego – o potencjale metody

Tytuł:
Drama na lekcjach języka obcego – o potencjale metody
DRAMA IN THE FOREIGN LANGUAGE CLASSROOM – ABOUT THE POTENTIAL OF THE METHOD
Autorzy:
Marko Anna
Tematy:
DRAMA
COMMUNICATIVE COMPETENCE
INTERCULTURAL COMPETENCE
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Drama in education is an approach that uses theatrical means for didactic aims yet focuses on the very process of learning, not on the result of classroom activities (e.g. preparing a theatrical performance). This method allows for combining the development of particular language skills with general educational aims, such as teaching tolerance, empathy and candour. Drama, usually associated with the kindergarten or primary school education, with teaching native language and literature, or with teaching history, can be successfully applied in the foreign language classroom, too. This article outlines the advantages of introducing drama in foreign language teaching: improving the communicative and intercultural competence, supporting the work on literary texts, or teaching culture.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies