Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Educational contexts of the European year for cultural heritage

Tytuł:
Educational contexts of the European year for cultural heritage
Edukacyjne konteksty europejskiego roku dziedzictwa kulturowego
Autorzy:
Szpilska Małgorzata
Tematy:
adult learning
European year
cultural heritage
EU`s educational programmes
uczenie się dorosłych
europejski rok
dziedzictwo kulturowe
programy
edukacyjne UE.
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Z punktu widzenia prac badawczych prowadzonych w pedagogice pracy nad istotą wychowania i jego roli w kształtowaniu osobowości człowieka, obywatela, pracownika niezwykle ciekawym aspektem towarzyszącym wielokulturowym przedsięwzięciom realizowanym dzięki programom Unii Europejskiej jest budowanie otwartości i wrażliwości międzykulturowej, a także kształtowanie umiejętności adaptowania się do warunków życia i pracy w różnych krajach wspólnoty europejskiej. Aspekt ten podkreśla m.in. T. Szkudlarek1 pisząc o grupie działań edukacyjnych na rzecz kształtowania tożsamości europejskiej, kierowanych do młodzieży różnych krajów Wspólnoty. Artykuł prezentuje wyniki analizy ilościowo-jakościowej przeprowadzonej z wykorzystaniem metody desk research na temat różnych aspektów i wymiarów postrzegania dziedzictwa kulturowego w Europie, uzupełnione o wyniki własnych badań jakościowych zebrane podczas pracy w wielokulturowych zespołach badawczych podczas obserwacji uczestniczącej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies