Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ruimte voor structureel gebruik van muziek en poëzie in het taalverwervingsonderwijs NVT in Centraal-Europa

Tytuł:
Ruimte voor structureel gebruik van muziek en poëzie in het taalverwervingsonderwijs NVT in Centraal-Europa
Space for the structural use of music and poetry in the didactics of Dutch as a foreign language in Central Europe
Autorzy:
Milan Kříž
Tematy:
songs
poetry
teaching Dutch as a foreign language
curriculum
motivation
effectiveness
Język:
nld
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper deals with the potential of the systematic use of authentic texts presented via songs and poetry to the students of Dutch as a foreign language studying at universities in Central Europe. Based on the positive experience with these materials, which is believed to be relevant also to other foreign languages than Dutch, the article advocates a much broader and more intensive exploitation of such materials. This research combines literature study and examples of good practice observed at one of the universities in the Czech Republic offering a Dutch studies programme. Within the framework of the specific research questions, it also discusses the relevance of songs and poetry to foreign language teaching. Additionally, it provides a detailed overview of the elements concerning the systematic way of exploiting songs and poetry within a specific Dutch language course.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies