Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Gry fabularne jako sposób zwiększenia kontroli nad rzeczywistością. Poczucie umiejscowienia kontroli oraz emocjonalność graczy w porównaniu do młodzieży niegrającej

Tytuł:
Gry fabularne jako sposób zwiększenia kontroli nad rzeczywistością. Poczucie umiejscowienia kontroli oraz emocjonalność graczy w porównaniu do młodzieży niegrającej
Role-playing games as a means for increasing control over reality. Locus of control and emotionality of players as compared to non-playing youths
Autorzy:
Walczak Radosław B.
Wężowska Joanna
Data publikacji:
2017
Tematy:
poczucie umiejscowienia kontroli
neurotyzm
narracyjne gry fabularne
locus of control
neuroticism
narrative role-playing games
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł skupia się na wybranych aspektach osobowości młodzieży grającej i niegrającej w narracyjne gry fabularne. Założono, że młodzież grająca będzie miała silniejsze wewnętrzne poczucie kontroli oraz niższy poziom neurotyzmu niż młodzież niegrająca. W badaniu kwestionariuszowym przeprowadzonym na N = 194 osobach (z czego gracze to n = 101 osób) uzyskano wyniki zgodne z zakładanymi hipotezami. Wybrana metoda nie pozwala na stwierdzenie kierunku zależności, jednak rezultaty stoją w opozycji do negatywnego stereotypu graczy oraz mogą być punktem wyjścia do dalszych analiz.

The article focuses on selected personality aspects of teenagers taking part in narrative role playing games as compared to non-players. It was assumed that players have a more internal locus of control and lower level of neuroticism in comparison with non-players. As a result of the questionnaire study, conducted on N= 194 people (n = 101 of which were players), the hypotheses were confirmed. The selected method does not allow the direction of relations to be indicated, but still the outcome stands in contrast to the negative stereotype of players, and may be a starting point for further research.

Data dostępu do źródeł internetowych wykorzystanych w tekście: 18 kwietnia 2017.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies