Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Writer-reader interaction in L2 learner academic discourse: Reader engagement in Czech students’ Master’s theses

Tytuł:
Writer-reader interaction in L2 learner academic discourse: Reader engagement in Czech students’ Master’s theses
Autorzy:
Dontcheva-Navrátilová Olga
Tematy:
academic discourse
intercultural rhetoric
Master’s thesis
metadiscourse
reader engagement
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article investigates writer-reader interaction in L2 (Czech) learner academic discourse with a specific focus on reader engagement in English-medium Master’s theses in the humanities. The study draws on Hyland and Jiang’s (2016) model of engagement. It aims to reveal how Czech graduates use features of engagement (such as reader reference, appeals to shared knowledge, directives and questions) to establish solidarity with readers by acknowledging their presence and negotiating potential alternative views. The contrastive corpus-based analysis compares a corpus of Czech English-medium Master’s theses with two reference L1 corpora representing learner and published academic discourse to explore the impact of linguacultural background, expertise and discipline on the frequency of use and functions of engagement markers. The findings suggest notable variations in the realization patterns and functions of engagement markers across the corpora. It is observed that Czech graduates tend to underuse reader reference and questions, while overusing directives. Moreover, they generally struggle to approximate disciplinary patterns of engagement markers. This trend might reflect students’ limited awareness of academic rhetorical conventions, their efforts to blend L1 and L2 academic norms, and the unique context of addressing an audience within the examination framework of the Master’s thesis.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies