Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Feministyczna lekcja czytania. „Pani Dulska” w praktyce szkolnej

Tytuł:
Feministyczna lekcja czytania. „Pani Dulska” w praktyce szkolnej
A Feminist Lesson of Reading. ‘Pani Dulska’ in the School Practice
Autorzy:
Bogumiła Brogowska
Tematy:
feminist critique
didactic of literature
Gabriela Zapolska
gender
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article in an attempt to translate the feminist critique onto the language of school practice. The author undertakes an attempt of a feminist reading of Pani Dulska by Gabriela Zapolska. She indicates that this way of reading is effective for teaching literature at school. It significantly broadens the interpretative possibilities and outlines the cultural and social spectrum of gender roles.

Praca wykonana w ramach realizacji projektu „Ponowoczesna dydaktyka polonistyczna. Teoria i praktyka”. Nr umowy 0183/NPRH4/H2a/83/2016.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies