Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Computerised Recommendations On E-Transaction Finalisation By Means Of Machine Learning

Tytuł:
Computerised Recommendations On E-Transaction Finalisation By Means Of Machine Learning
Autorzy:
Budnikas Germanas
Tematy:
online behaviour
Google Analytics
Naïve Bayes classifier
artificial neural network
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Nowadays a vast majority of businesses are supported or executed online. Website-to-user interaction is extremely important and user browsing activity on a website is becoming important to analyse. This paper is devoted to the research on user online behaviour and making computerised advices. Several problems and their solutions are discussed: to know user behaviour online pattern with respect to business objectives and estimate a possible highest impact on user online activity. The approach suggested in the paper uses the following techniques: Business Process Modelling for formalisation of user online activity; Google Analytics tracking code function for gathering statistical data about user online activities; Naïve Bayes classifier and a feedforward neural network for a classification of online patterns of user behaviour as well as for an estimation of a website component that has the highest impact on a fulfilment of business objective by a user and which will be advised to be looked at. The technique is illustrated by an example.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies