Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Cechy osobowości a preferencja muzyki metalowej – wstępna metaanaliza dotychczasowych badań

Tytuł:
Cechy osobowości a preferencja muzyki metalowej – wstępna metaanaliza dotychczasowych badań
Personality traits and the preference for metal music – preliminary meta-analysis of previous researches
Autorzy:
Pluta Joanna
Tematy:
metal
preferencja
cechy osobowości
stereotyp
preference
personality traits
stereotype
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawione zostały związki pomiędzy cechami osobowości, a upodobaniem do słuchania muzyki metalowej w świetle dotychczasowych badań psychologicznych. Pierwsze doniesienia na temat wpływu cech osobowości na preferencję określonego rodzaju muzyki pojawiły się w połowie ubiegłego wieku (Cattel i Anderson 1953). Stereotypy społeczne na temat fanów heavy metalu miały wpływ na formułowanie takich hipotez badawczych, w świetle których grupę tę charakteryzują zachowania antyspołeczne, a także skłonności samobójcze, depresyjność, nadużywanie narkotyków, problemy w szkole i dysfunkcje systemu rodzinnego. Jednakże w dotychczasowych badaniach udowodniono predyktywną wartość innych cech, na przykład otwartości na nowe doświadczenia, podejmowania ryzyka, ekstrawertyzmu oraz poszukiwania doznań.

The article presents the relations between personality traits and preference for metal music in view of previous psychological research. First reports concerning the influence of personality traits on music preferences appeared in the middle of the 20th century (Cattel & Anderson 1953). Social stereotypes relating to heavy metal fans have had an impact on formulation of research hypotheses according to which this group is characterised by antisocial behaviour, suicidal tendencies, depressive moods, substance and alcohol abuse, school problems and dysfunctional families. However, past researches have demonstrated a predictive value of different traits, such as openness to experience, risk-taking, extraversion and sensation seeking.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies