Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Łódzkie bibliotekoznawstwo w okresie zmian. Wykorzystanie narzędzia CSI do pomiaru satysfakcji studentów w Katedrze Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Łódzkiego

Tytuł:
Łódzkie bibliotekoznawstwo w okresie zmian. Wykorzystanie narzędzia CSI do pomiaru satysfakcji studentów w Katedrze Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Łódzkiego
Lodz librarianship in the transformation period. The use of CSI tool to measure the satisfaction of the students of the Department of Library and Information Science at Lodz University
Autorzy:
Zbigniew Gruszka
Tematy:
Quality by research
Satisfaction measurement
CSI method
University education
Badania jakości
Pomiar satysfakcji
Metoda CSI
Edukacja uniwersytecka
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Objective – The Department of Library and Information Science at Lodz University is the oldest academic center educating librarians in Poland. The changes which have occurred in the higher education in Poland and had impact, among else, on the librarian profession require an in-depth consideration of library and information science (LIS) location within contemporary academic didactics. Research method – The author uses a method derived from Management Customer Satisfaction Index method to measure the satisfaction of LIS students of the Department in question. Results and conclusions – The results obtained are used to visualize a quality map with four types of factors ranging from unimportant to those that require urgent remedial action.

Teza/cel artykułu – Łódzka Katedra Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej jest najstarszym ośrodkiem akademickim kształcącym bibliotekarzy. Zmiany, jakie nastąpiły w szkolnictwie wyższym w ostatnich latach i które nie ominęły zawodu bibliotekarza, wymagają pogłębionej refleksji nad miejscem informacji naukowej i bibliotekoznawstwa we współczesnej dydaktyce akademickiej. Metody badań – Zastosowano zaczerpniętą z nauki o zarządzaniu metodę (zwaną też narzędziem) CSI, mierzącą poziom satysfakcji, która posłużyła do pomiaru satysfakcji studentów informacji naukowej i bibliotekoznawstwa kształcących się na Uniwersytecie Łódzkim. Wyniki i wnioski – Otrzymane w badaniu wyniki posłużyły do wykonania wizualizacji w postaci mapy jakości, umożliwiającej wyodrębnienie czterech rodzajów współczynników, począwszy od nieistotnych, po te, wymagające podjęcia pilnych działań naprawczych, które zostały omówione oraz zinterpretowane.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies