Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Entrepreneurial attitudes of students. Results of comparative studies of Polish and Slovak students

Tytuł:
Entrepreneurial attitudes of students. Results of comparative studies of Polish and Slovak students
Postawy przedsiębiorcze studentów. Badania porównawcze studentów polskich i słowackich.
Autorzy:
Anna Piotrowska-Piątek
Data publikacji:
2013-09-15
Tematy:
academic entrepreneurship entrepreneurial attitudes of students comparative studies
przedsiębiorczość akademicka postawy przedsiębiorcze studentów badania porównawcze
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł prezentuje wyniki badań dotyczących postaw przedsiębiorczych studentów polskich i słowackich. Badania wśród polskich studentów przeprowadzono w regionie świętokrzyskim w 2012 roku w ramach programu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju – Kreator innowacyjności – wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej. Badania porównawcze wśród studentów słowackich przeprowadzono z użyciem metod PAPI i CAPI w ramach badań własnych autorki w 2013 roku. Artykuł prezentuje metodologię, wyniki oraz wnioski z przeprowadzonych badań, jak również teoretyczne podstawy zagadnienia przedsiębiorczości.

In light of the study presented above, Polish students relatively less frequently assessed themselves as entrepreneurial in relation to Slovak students. It is also worrying that almost every second Polish student could not assess oneself in this respect. The following factors had a noticeable impact on the self-assessment of entrepreneurship: sex, field of study, age, activities in student organizations, type of university, professional activity and place of residence of the respondent. In both groups, the most important factors determining professional work was professional satisfaction, stability and the possibility of promotion. It is evaluated that currently, in terms of the exhaustion of extensive ways of economic development, the human capital generates economic growth to a greater degree than material capital . Human capital is a resource closely associated with a given person, enriching and developing both in one's personal and professional life, and its main source is education. In a knowledge-based economy the preparation of students and graduates for participation on the labour market mostly depends on tertiary educational institutions, thus the direction and intensity of a region's socio-economic development. Therefore, it is clear that the period of higher education is a special moment in the course of the educational path for acquiring and improving skills and professional competences, as well as shaping appropriate attitudes. Given the current labour market trends and processes, attitudes and competences in the scope of entrepreneurship are particularly important for young people entering the labour market

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies