Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Looking for reasons of insurance cover gap in SME’s activity

Tytuł:
Looking for reasons of insurance cover gap in SME’s activity
Poszukiwanie przyczyn ubezpieczeniowej luki pokrycia ryzyk związanych z działalnością przedsiębiorstw średnich, małych i mikro
Autorzy:
Romuald Holly
Katarzyna Kędzior
Tematy:
SMEs
insurance products
health insurance
risk management
MŚP
produkt ubezpieczeniowy
ubezpieczenie zdrowotne
zarządzanie ryzykiem
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article consists of a comparative analysis of the results of a survey of entrepreneurs (SMEs) regarding proper insurance coverage in selected countries (G. Britain, France, Italy, Germany vs. Poland) with respect to: the adequacy of insurance on offer, knowledge of the scope of insurance products, price of products, and entrepreneurs’ expectations. The study also discusses the role and importance of insurance products on offer to SMEs for the protection of their staff and business operations. In line with the aim of the study, the authors try to determine principles which should guide insurers in developing appropriate insurance for SMEs. They particularly indicate the necessity of covering the gap between current insurance products on offer for SMEs and their real risks they face, as well as the needs and expectations they have from insurance companies.

Artykuł podejmuje problem stopnia i sposobu wykorzystania przez SMEs produktów ubezpieczeniowych służących zarządzaniu ryzykami związanymi z prowadzoną przez te podmioty działalnością. Wyniki badania przeprowadzonego w połowie roku 2014, które objęło 459 polskich przedsiębiorstw małych, średnich i mikro z czterech wybranych branż, porównano z analogicznymi uzyskanymi w tym samym czasie przez Boston Consulting Group w sześciu państwach na próbie 2,5 tys. przedsiębiorstw. Obydwa sondaże wykazały, że oferta produktowa zakładów ubezpieczeń jest w znacznym stopniu ignorowana przez przedsiębiorców nie tylko z uwagi na jej nietrafność (rozmijanie się z realnymi ryzykami), nadmiernie wysoką cenę, nieznajomość/niezrozumienie oferty ale przede wszystkim dlatego, że dotyczy ona ryzyk stosunkowo mało istotnych z punktu widzenia prowadzonej przez nich działalności.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies