Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Reconstructing the flipped classroom method. Its place in the context of scientific theory and 21st century educational challenges

Tytuł:
Reconstructing the flipped classroom method. Its place in the context of scientific theory and 21st century educational challenges
Rekonstrukcja metody (odwróconej klasy), jej miejsce w kontekście teorii naukowych i wyzwań edukacyjnych XXI wieku
Autorzy:
Kolber Magdalena
Data publikacji:
2023-09-30
Tematy:
metoda odwróconej klasy, konstruktywizm,
taksonomia celów nauczania B. Blooma,
edukacja dwujęzyczna,
edukacja zdalna,
flipped learning,
constructivism,
Bloom’s taxonomy of Educational Objectives,
bilingual education,
distance education,
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem artykułu jest omówienie metody odwróconej klasy (flipped learning-FL). Problem badawczy koncentruje się na znalezieniu odpowiedzi na następujące pytania: Jakie teorie naukowe stanowią ramy teoretyczne dla tejże metody? Dlaczego FL jest podejściem dydaktycznym na miarę XXI wieku? Metodą badawczą jest krytyczny przegląd literatury. Analiza dokonana przez pryzmat konstruktywizmu i taksonomii celów nauczania B. Blooma pokazuje, że metoda rozwija umiejętności myślenia wyższego rzędu oraz autonomię w uczeniu się. Podejście to stawia nauczycieli i wykładowców w roli moderatorów i przewodników, a podopiecznych w centrum procesu edukacyjnego. Ponadto metoda stosowana jest w nauczaniu dwujęzycznym oraz kształceniu na odległość.

The aim of the article is to discuss the flipped learning-FL method. The research problem focuses on finding answers to the following questions: which scientific theories provide the theoretical framework for this method? Why is FL a teaching approach for the 21st century? The research method is a critical literature review. An analysis through the lens of constructivism and B. Bloom’s Taxonomy of Educational Objectives reveals that the method develops higher-order thinking skills and learner’s autonomy. The approach places educators in the role of facilitators and guides, shifting the learners to the centre of the educational process. In addition, the method can be successfully applied to bilingual as well as distance education.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies