Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

O (nie)pełnieniu przez nauczyciela klas początkowych roli polonisty

Tytuł:
O (nie)pełnieniu przez nauczyciela klas początkowych roli polonisty
The (un)performance of early stage Polish language teachers
Autorzy:
Marta Krasuska-Betiuk
Data publikacji:
2012
Tematy:
wczesnoszkolna edukacja polonistyczna
nauczyciele języka polskiego
na obczyźnie
role nauczyciela
early stage education of the Polish language
native Polish language teachers
practicing abroad
role played by the teacher
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents the results of an opinion poll carried out amongst native Polish language teachers practicing early education across Europe. Examples of teacher incompetence reported in an all-Poland inquiry into the effects of Polish language teaching in the early stages of education were compared with the attainments of Polish teachers that practice abroad. The research material shows that native Polish language teachers, by bringing together aspects of both mother tongue and foreign language teaching in Polish language education, produce diverse and individualized teaching methods. Such teachers also play the role of Polish promoters, cultural experts and/or animators. In addition to this, their achievements and experience brought from such a diverse cultural environment could be used to enrich the theory and practice of Polish language education, especially towards returning emigrant children and foreigners.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies