Tytuł pozycji:
Innowacje społeczne w kontekście zarządzania kapitałem ludzkim w środowisku pracy
Zagadnienie poprawy konkurencyjności przez wdrażanie innowacji nabiera coraz większego znaczenia. Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu może stać się cennym atutem przedsiębiorstwa, przewagą konkurencyjną i źródłem tworzenia innowacji społecznych. CSR i innowacyjność ściśle się ze sobą wiążą, jak również innowacyjność sprzyja CSR i wzajemnie. Celem niniejszego artykułu jest analiza potencjału innowacji społecznych w powiązaniu z kapitałem ludzkim i zarządzaniem w organizacji. Innowacyjność wymaga większej kreatywności, poszukiwania nowych źródeł wzrostu, lepszego zarządzania zasobami, ryzykiem, środowiskiem, a społeczna odpowiedzialność w zarządzaniu daje ku temu impulsy i podstawy.
The issue of improving competitiveness through the implementation of innovation has had general meaning. The concept of corporate social responsibility can become a valuable asset of the company, competitive advantage and a source of social innovation. CSR and innovation are closely associated, as well as innovation promotes CSR and each other. The purpose of this article is to analyse the potential of social innovation in conjunction with the human capital and management in the organization. Innovation requires more creativity, the search for new sources of growth, better management of resources, risk, environment; and social responsibility in the management triggers it and provides its foundation.