Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ czynników zewnętrznych na zmiany w strukturze łańcucha wartości przedsiębiorstw produkcyjnych

Tytuł:
Wpływ czynników zewnętrznych na zmiany w strukturze łańcucha wartości przedsiębiorstw produkcyjnych
The Impact of External Factors on Changes in the Structure of Value Chain of Manufacturing Enterprises
Autorzy:
Walas- Trębacz Jolanta
Tematy:
łańcuch wartości
struktura łańcucha wartości
zmienność i złożoność otoczenia
konfiguracja
koordynacja
wartość dodana
value chain
structure of value
chain
variability and complexity of the environment
configuration
coordination
value added.
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Celem opracowania jest ukazanie zmian, jakie zachodzą w strukturze łańcuchów wartości przedsiębiorstw produkcyjnych pod wpływem zmian w makro- i mikrootoczeniu. Niniejsze opracowanie zawiera część teoretyczną, w której przedstawiono pojęcie łańcucha wartości, podstawowe elementy tworzące jego strukturę oraz kluczowe czynniki wpływające na jego budowę. Ponadto artykuł posiada walory praktyczne, gdyż prezentuje fragmenty wyników empirycznych przeprowadzonych wśród 208 przedsiębiorstw produkcyjnych funkcjonujących w dziesięciu sektorach. W badaniach empirycznych zastosowano kwestionariusz wywiadu skierowany do właścicieli i naczelnego kierownictwa przedsiębiorstw. Pozyskane wyniki za badań pozwoliły ustalić, w jakim stopniu złożoność i zmienność otoczenia wpływają na zmiany w strukturze łańcuchów wartości badanych przedsiębiorstw, wskazać jakie są kierunki wprowadzanych zmian w procesach podstawowych i pomocniczych oraz zidentyfikować rodzaje podejmowanych działań, aby przedsiębiorstwa mogły osiągnąć cel główny postawiony do realizacji przy określonym ukształtowaniu jego wewnętrznego łańcucha wartości.

The aim of the study is to show the changes taking place in the structure of value chains of manufacturing enterpises under the influence of changes in the macro and microenvironment. This paper contains a theoretical part, which presents the concept of the value chain, the basic elements making up the structure and the key factors for its construction. Furthermore, the articla has a practical value, it presents fragments of empirical results conducted among 208 manufacturing companies operating in ten sectors. In empirical studies we used a questionnaire adressed to owners and top management of companies. The obtained results of the research allowed to determine: how the complexity and variability of the environment influence the changes in the proces of primary and secondary, and to identify the types of undertaken activities, so that companies can achieve the main goal put the execution at a specific shaping its internal value chain.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies