Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Прецедентность в эпоху мультимедийной коммуникации

Tytuł:
Прецедентность в эпоху мультимедийной коммуникации
Precedence in the era of multimedia communication
Autorzy:
Panova Elena
Shumakova Elena
Data publikacji:
2019-06-30
Tematy:
intertextuality
media aesthetics
multimedieality
polycodicity
communicative strategy
Język:
rosyjski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article is devoted to the phenomenon of precedence (Yu. N. Karaulov) in modern Internet communication that implements multiple logic (self-presentation, connectivity, virality, aggressive competitiveness) in the conditions of intensive development of the main metaprocesses of modernity (globalization – individualization, commercialization - mediatization, according to F. Krotz ). The authors consider the definition of «precedent text» in the context of the concept of intertextualization, identifying features of the representation of precedent in the aspect of multimedialityr (as the example of posts using text and image in the blogosphere and SMM). Thus, the intersection of media aesthetics and communication strategies of various types is investigated. The authors come to the conclusion about the reference functions of media aesthetic elements, marking the key meanings of statements.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies