Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analysis of the Social and Economic Factors That Impinge on the Delivery of UN UN ICEF-assisted Education Programmes in Anambra State

Tytuł:
Analysis of the Social and Economic Factors That Impinge on the Delivery of UN UN ICEF-assisted Education Programmes in Anambra State
Analiza społecznych i ekonomicznych czynników rzutujących na przebieg realizacji opłacanych przez UNICEF programów oświatowych w stanie Anambra
Autorzy:
Ojo-Ajibare John O.
Tematy:
male drop out of school
intervention programmes
post-literacy
job performance
rezygnacja mężczyzn z nauki
programy interwencyjne
wtórny analfabetyzm
osiągnięcia zawodowe
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The study revealed that the almost complete lack of coordination of non-formal education (NFE) programmes stemmed from the fragmentation of NFE into discrete subjects such as preventive health care, environmental protection, literacy and agriculture. Many of the programmes conducted over brief periods of time for different target groups transferred basic skills or technical knowledge to limited clientele. The study also demonstrated that many donor funded programmes failed to foster community-based participation even when its ownership was supposed to rest upon the community. Therefore, indigenes of the communities benefiting from government supported or donor-assisted programmes need to take a more proactive role in social mobilization and advocacy. In terms of trained and skilled facilitators, efficient delivery of non-formal education programmes demands skilled, knowledgeable and innovative facilitators. Unfortunately in Anambra State, adult education activities continue to rely heavily on untrained volunteer facilitators, most of whom have low education attainments and on primary school teachers who have proved to be unsuited to working with adults. With the harsh economic realities and insufficient resources pervading throughout and into every part of the world, the government needs to revive its commitment to the adult education sector.

Jednym z głównych problemów społecznych dotykających sektor oświaty w stanie Anambra jest rezygnacja mężczyzn z nauki. W ramach wysiłków mających na celu powstrzymanie tej ogromnej fali porzucania edukacji szkolnej przez młode osoby w celu podjęcia działalności gospodarczej bądź pracy zarobkowej, Fundusz Narodów Zjednoczonych na rzecz Dzieci (UNICEF) wykorzystał przekształconą wersję modelu Regenerated Freirean Literacy through Empowering Community Techniques (REFLECT) w swych programach interwencyjnych. Aby określić wpływ programu na beneficjentów, autor przeanalizował – przyjęte na potrzeby badań – wskaźniki osiągnięć społecznych i ekonomicznych. Zastosowano technikę wielostopniowego doboru próby, by wyselekcjonować 950 uczniów odznaczających 18 » Społeczeństwo i Rodzina Artykuły się wtórnym analfabetyzmem, a pochodzących z sześciu stref oświatowych stanu. Na próbę składało się 381 (40,11 proc.) uczniów z UNICEF-owskich miejskich centrów walki z analfabetyzmem oraz 569 (59,89 proc.) uczniów z opłacanych przez UNICEF wiejskich centrów walki z analfabetyzmem. Było wśród nich 46,32 proc. mężczyzn i 53,68 proc. kobiet. W celu zebrania danych użyto 50-punktowy test osiągnięć badający umiejętności życiowe respondentów. Z badań wynika, że zarówno oświata zawodowa, jak i zdrowotna byłyby odpowiednie do przewidywania zdolności jednostek w zakresie zdobywania osiągnięć zawodowych. Nauki ścisłe i kształcenie ustawiczne (studia niestacjonarne) mogłyby zostać wykorzystane do przewidywania ciągłości nauczania jednostek. Uwypuklono ponadto parę czynników społecznych i gospodarczych, które rzutowały na przebieg realizacji programów UNICEF-u oraz zaproponowano pewne środki zaradcze.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies