Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

ДІАГНОСТИКА НАЯВНИХ РІВНІВ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ З МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА

Tytuł:
ДІАГНОСТИКА НАЯВНИХ РІВНІВ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ З МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА
Diagnosis of the level of educational achievements in the study of musical art of primary school pupils
Autorzy:
Наталія Данько
Data publikacji:
2015-03-30
Tematy:
teaching music
junior pupils
levels of the components
diagnosis of the level of achievement kinds of art
art activities
motivation of art teaching
Język:
ukraiński
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article reveals the stages and the results of the study broadly, the presence of integrative training of younger schoolboys music. The content of the experimental study reveals the levels of training of younger schoolboys’ achievements in the process of the search, and the diagnostic steps of ascertaining experiment, analysis of the results. While ascertaining the experiment has identified three levels of formation of integrative learning, which structure consists of three components: motivational-stimulating, informative procedure, creative and productive. The author makes the following conclusions: 1. Not all teachers understand the importance of motivating the junior pupils of study art. 2. The teachers of the junior pupils are determined to create methodic of integrated education to ensure the development of creativity. 3. Three levels of integrated education are defined: – sufficient level ( 17% of the pupils). Positive attitude, sustainable interests to art, awareness of peculiarities of art tools, ability to accumulate knowledge; – middle level ( 63,3% of the pupils). Positive attitude of the junior pupils to the same kind of art, have enough knowledge but cannot use them in complex, have difficulties in determination of art methods. The pupils can solve the problems effectively; – low level ( 19,8% of the pupils). The pupils don’t have positive attitude to studying, low motivation to study music, have very low interest to music, have programmatic attitude to the subject. The pupils do not have enough knowledge, which they cannot apply on practice, can act only while following the teacher’s instruction.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies