Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Kształtowanie się koncepcji nauczania języka francuskiego dla potrzeb zawodowych

Tytuł:
Kształtowanie się koncepcji nauczania języka francuskiego dla potrzeb zawodowych
Job-oriented language teaching. A French example Foreign language learning for job-related purposes is not a necessity that pertains solely to the modern age
Autorzy:
Sowa Magdalena
Data publikacji:
2012
Tematy:
nauczanie języka francuskiego
kształcenie językowe
francuska dydaktyka specjalistyczna
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Long before offi cial theories of teaching appeared, people needed to know foreign languages for effi cient execution of their work. In time, in the face of changing socioeconomic conditions, a formal scheme of language learning became necessary. Although it varies with regard to learning natural languages, the presented article aims to trace the evolution of job-related language teaching related to teaching French. The variety of teaching goals, emphasis on selected competences, the regard for the recipient of teaching, as well as the sheer number of teaching conceptions all prove that French teaching methodologists are very active in terms of didactics. The presented review of methods of specialized French teaching covers the period spanning from the 1950s to the modern day (2008). Each conception is discussed in a separate section, and the highlights of all the presented conceptions are summarized in a table at the end.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies