Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

SOMATIC DEVELOPMENT AND PHYSICAL FITNESS OF SCHOOLGIRLS WITH MILD INTELLECTUAL DISABILITIES - A COMPARATIVE STUDY

Tytuł:
SOMATIC DEVELOPMENT AND PHYSICAL FITNESS OF SCHOOLGIRLS WITH MILD INTELLECTUAL DISABILITIES - A COMPARATIVE STUDY
Autorzy:
Charaśna–Blachucik Justyna
Blachucik Janusz
Data publikacji:
2016
Tematy:
intellectual disabilities
integration
sport
rehabilitation
education
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper presents the results of a study into somatic development and physical fitness among schoolgirls with mild intellectual disabilities and their able-bodied peers. Comparative analysis of the height and weight of the children was carried out, and results from 60m and 600m runs, long jump, palant ball throw and medicine ball throw were obtained. Analysis of the data, which were collected from 2012 to 2015, revealed no statistically significant differences in somatic development and physical fitness between schoolgirls with mild intellectual disabilities and their able-bodied peers, who constituted a control group. The results obtained indicate that there is a possibility of integrating schoolgirls with this type of disability with their ablebodied peers during physical education lessons and school sports competitions. A comparative study involving team sports would be very important for school practice.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies