Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Changing Cultural Practices, Self-Identifications and Gender Roles of Kurdish and Turkish Catering and Retail Business Owners in London

Tytuł:
Changing Cultural Practices, Self-Identifications and Gender Roles of Kurdish and Turkish Catering and Retail Business Owners in London
Zmiana praktyk kulturowych, samoidentyfikacji i ról płciowych kurdyjskich i tureckich właścicieli przedsiębiorstw gastronomicznych i przedsiębiorstw sprzedaży detalicznej w Londynie
Autorzy:
Karan Olgu
Data publikacji:
2019-03-21
Tematy:
constructivism
entrepreneurship
gender roles
interest alignment
Kurdish and Turkish communities in London
konstruktywizm
przedsiębiorczość
role płciowe
zbieżność interesów
społeczności kurdyjskie i tureckie w Londynie
Język:
angielski
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper focuses on the changing cultural practices, self-identifications, and gender roles of Kurdish and Turkish (KT) communities in London. It explores the research question of how the occupational shift from industrial waged labour to self-employment affects the cultural practices, gender roles and identity construction processes of Kurdish and Turkish business owners in catering and retail sectors in London. Depending on a field study consisting of 40 in-depth interviews, this paper draws the conclusions that identification of shared interests and interest alignment in Britain promote bonds of solidarity, new forms of ethnic attachment, which are not salient in the home country and may be helpful to overcome various problems of the KT communities in London.

Artykuł koncentruje się na zmianie praktyk kulturowych, samoidentyfikacji i ról płciowych społeczności kurdyjskich i tureckich w Londynie. Przeanalizowano w nim pytanie badawcze dotyczące wpływu, jaki zmiana pracy najemnej w przemyśle na samozatrudnienie wywiera na praktyki kulturowe, role płciowe i procesy budowy tożsamości kurdyjskich i tureckich właścicieli firm w sektorze gastronomicznym i detalicznym w Londynie. Opierając się na badaniach terenowych, składających się z 40 wywiadów pogłębionych, zaprezentowano wnioski mówiące o tym, że identyfikacja wspólnych interesów i ich zbieżność w Wielkiej Brytanii wspiera więzi solidarnościowe i nowe formy przywiązania etnicznego, które nie są istotne w kraju ojczystym i mogą być pomocne w przezwyciężaniu różnych problemów społeczności kurdyjskich i tureckich w Londynie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies