Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Investigating the role of customer churn in the optimal allocation of offensive and defensive advertising: the case of the competitive growing market.

Tytuł:
Investigating the role of customer churn in the optimal allocation of offensive and defensive advertising: the case of the competitive growing market.
Autorzy:
Machowska Dominika
Data publikacji:
2018-05-25
Tematy:
Lanchester model
Markovian Nash equilibrium
defensive and offensive
advertising
potential market
customer churn
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper investigates the optimal allocation between defensive and offensive advertising efforts in a dynamic, growing market in which two companies are competing for market share. The study described in this paper extends the existing literature on dynamic advertising competition by considering a market that is in the growth phase and by including the heterogeneous decay rate of market share. A modified Lanchester is employed to describe the dynamics of market share by model. The goal of companies operating in this domain is to maximize their profits over a finite decision horizon. Based on the differential game approach the Markovian Nash strategies for offensive and defensive advertising activities are determined. Additionally, an analysis of the extent to which this solution is sensitive to changes in potential market and the rate of customer churn is made.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies