Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Skuteczność przymusu wyborczego i zachęt wyborczych w motywowaniu frekwencji

Tytuł:
Skuteczność przymusu wyborczego i zachęt wyborczych w motywowaniu frekwencji
Autorzy:
Marzena Więcłowska
Tematy:
electoral systems,
compulsory voting,
incentives for voting,
voter turnout
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The present article focuses on the analysis of the effectiveness of compulsory voting and incentives for voting as election turnout motivators. The first part of the article discusses the level of turnout growth – the result of the introduction and the use of obligatory voting. Then, the article enumerates the characteristics of compulsory voting such as: sanctions, their enforcement, social recognition of the regulations and their efficacy in preventing the decline in electoral participation. Finally, the article analyses the institutional opposite to compulsory voting – incentives for voting and their impact on voter turnout.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies