Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wartości, edukacja i e-edukacja. Rozważania prakseologiczne

Tytuł:
Wartości, edukacja i e-edukacja. Rozważania prakseologiczne
Values, Education and E-Learning. Considerations of Ethics
Autorzy:
Jerzy M. Mischke
Anna K. Stanisławska
Tematy:
education
e-learning
values
ethics
effectiveness of learning
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
There are only a few opinions so generally approved as belief in education usefulness. The general faith in an eructated man has the advantage over poor educated one originates in long experience of human being. It is believed that an educated person understands better both itself and the world He is more homo rationalis then poor educated person. In our opinion an education system is better when is more efficient in development of the knowledge understood as learning the truth about of the world and enhancement of intellectual potential of the society. Its leads to consider the efficiency as the second unique value of the system and gaining it as a very important task. But whether mentioned above values and tasks are exclusive in the education system? And what adjustments have to be done to reach them in the contemporary world?

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies