Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ewaluacja jakości kształcenia nauczycieli akademickich

Tytuł:
Ewaluacja jakości kształcenia nauczycieli akademickich
Evaluation of teaching quality in higher education
Autorzy:
Karolina Zatoń
Tematy:
ocena, ewaluacja
informacja zwrotna
nauczyciel akademicki
student
self-assessment
evaluation
feedback
university educator
Język:
polski
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Evaluation, assessment and valuation are the concepts analysed and theoretically explained using the sociological, psychological, philosophical and pedagogical framework. External evaluation and assessment are essential for the humans to function smoothly in everyday life. This is particularly important in the case of people involved in the field of education. University educators – by nature – should be especially active and eager participants in evaluation of their work. The outcomes of their work are visible in either a successful or unsuccessful school graduate, which in itself is already an assessment of the teachers’ work. However, the fact remains that university teachers do not work isolated; each of them have some, often different, influence on their students. The assessment of a given teacher and classes they conduct can provide an appropriate opportunity for feedback, which will in turn lead to a change in, for example, the teaching model.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies