Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Vývoj paradigmat přírodovědného vzdělávání

Tytuł:
Vývoj paradigmat přírodovědného vzdělávání
Evaluation of science education paradigms
Autorzy:
Jiří Škoda
Pavel Doulík
Tematy:
Science education
Multi-disciplinary
Historical development
Curriculum
Science education purposes
Science education paradigm
Język:
czeski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This article surveys the period of approximately 250 years of science education development and science education paradigms of the Czech lands. This particular development is also viewed in its larger global context. Individual stages of science education development are described along with their significant features in the systems of schooling from the times of school reformation which started during the reign of Empress Maria Theresia up to the present day. The paper deals with basic functioning, objectives and challenges of science education at the threshold of the 21st century. The authors define complex issues of science education: global environmental issues and problems, interrelation of science, technology and society, key concepts and crucial issues of science education along with inter-disciplinary thinking. Due to global trends in curricula management, the autonomy of science teachers rises as does the amount of their responsibility. The most important selected issues are discussed within the article and the authors attempt to seek optimum solution.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies