Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dependence of Brand Loyalty on Customer Relationship Management

Tytuł:
Dependence of Brand Loyalty on Customer Relationship Management
Autorzy:
Lubica Gajanová
Margareta Nadányiová
Data publikacji:
2018-12-20
Tematy:
Customer Relationship Management
brand loyalty
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Customer relationship management (CRM) is growing in importance due to the challenging business environment facing organisations around the world. CRM includes employees, business processes and technologies to maximise customer loyalty and, as a result, business profitability. This paper focuses on CRM as a tool with which to strengthen brand loyalty. The aim of the research was to verify the positive impact of CRM on customer loyalty, respectively brand loyalty for a Slovak company, i.e. to determine whether there is a statistically significant relationship between customer relationship management and brand loyalty. This was achieved through the application of the Chi-square test of independence and subsequent correspondence analysis. The analysis of the research results confirmed that the more loyal a customer is to a brand, the more important the CRM activities of the company are with regards to addressing, acquiring and retaining them, as are their activities for achieving customer satisfaction and the determination of customer priorities.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies