Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Media and Information Literacy Skills of Elementary School Educators in Bosnia and Herzegovina

Tytuł:
Media and Information Literacy Skills of Elementary School Educators in Bosnia and Herzegovina
Autorzy:
Trninić Dragana
Tematy:
Curriculum Framework.
Digital Technologies.
Elementary School Educators.
Media and Information Literacy.
Media Education.
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This paper outlines research results on the media and information literacy (MIL) skills of elementary school teachers and expert associates in Bosnia and Herzegovina (BaH). The aim of the paper is to draw attention to the necessity of educating primary school teaching staff about MIL so that they would be able to apply the acquired knowledge and skills in the teaching process. During the training of two groups (N = 56) of the Republic of Srpska (BaH) primary school teachers and expert associates from the field of media and information literacy, was applied the UNESCO MIL curriculum and competency framework for teachers. We used an online survey method to collect data about the level of knowledge and skills of educators, prior to and following the MIL training. The results showed that the educators had acquired a high level of knowledge on media and information literacy following the training, but also indicated the need for additional training to strengthen the skills of teachers and expert associates in specific MIL components.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies