Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Zjawisko pozycjonowania w dialogowych teoriach osobowości

Tytuł:
Zjawisko pozycjonowania w dialogowych teoriach osobowości
Positioning phenomena in dialogical theories of personality
Autorzy:
Bartosz Zalewski
Data publikacji:
2004
Tematy:
dialogowe Ja
pozycjonowanie
dyskurs
dialogical self
positioning
discourse
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article defines basic notions of dialogical theories, concentrating mostly on the phenomenon of positioning. It discusses narrative theories and Bachtin’s literary theory as the source for dialogical theories. It describes the nature of positioning and presents particular aspects of this phenomenon. It defines positioning as a process occurring between inner positions as well as between people. Moreover it presents such notions as I, dialogical self, I position, self and voice, showing different definitions and giving examples. It discusses in detail various aspects of positioning, basing on theories of Hermans, Harre and Shotter. It presents practical conclusions from these theories.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies