Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ochrona ekonomicznych praw konsumentów na przykładzie rynku usług turystycznych

Tytuł:
Ochrona ekonomicznych praw konsumentów na przykładzie rynku usług turystycznych
The protection of economic consumer rights on the tourist services market
Autorzy:
Barbara Majewska-Jurczyk
Tomasz Jurczyk
Tematy:
konsument
ochrona zbiorowych interesów konsumentów
klauzule niedozwolone
biura podróży
consumer
consumer protection rights
abusive rules
tourist agencies
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule przedstawiono analizę decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz wyroków Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawach z zakresu ochrony zbiorowych interesów konsumentów na rynku usług turystycznych. Biura podróży w umowach o świadczenie usług turystycznych zamieszczają zakazane prawem klauzule, które godzą w ekonomiczny interes konsumentów. Zakazane klauzule dotyczą przede wszystkim zmian warunków umowy, obciążeń konsumentów kosztami rezygnacji z usługi turystycznej, postępowań reklamacyjnych, wyłączenia lub ograniczenia odpowiedzialności biur podróży.

The article concerns the analysis of the decisions of the Office for Competition and Consumers Protection and judgment of the Court for Competition and Consumers Protection in the cases of consumer protection on the tourist services market in Poland. The aim of consumer protection is to eliminate unfair terms from contracts drawn between a professional tourist agency and a consumer. Tour operators must offer the consumers compensation if their holiday does not correspond to what they promised in brochures. For example, if the tour operator tries to put up the price of the holiday or change the holiday resort without consumer agreement, the law allows him to cancel his booking. When consumer turns up at the airport and finds that he cannot get on his flight because the airline or the tour operator has overbooked it, the law entitles the consumer to compensation.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies