Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Od upadku Muru Berlinskiego do pierwszego Pawilonu Romskiego na weneckim Biennale – od swiata Agnes Daroczi do swiata Daniela Bakera

Tytuł:
Od upadku Muru Berlinskiego do pierwszego Pawilonu Romskiego na weneckim Biennale – od swiata Agnes Daroczi do swiata Daniela Bakera
From the Fall of the Berlin Wall to the First Roma Pavillon at the Venice Biennale – from the World of Agnes Daroczi to the World of Daniel Baker (Katar e Berline Barrangesqo telipen zi ka jekhto Rromano Paviono and-i Biennala dr-i Venecia – katar e Agnes Daroczisqo sundal zi k-e Daniel Bakeresqo sundal)
Autorzy:
Acton Thomas
Data publikacji:
2016
Tematy:
Roma and Sinti
art
movement
politics
Agnes Daroczi
Daniel Baker
Berlin Wall
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The author presents the evolution of the attitude towards the art of Roma artists, who in the past were often perceived as representatives of a folk art, and who are now professional artists whose work often does not have any connection with the ethnicity of their authors. The author critically analyses the concept of authenticity in art by pointing out the presence of diverse aesthetic traditions in the works of Roma artists and concludes that the ethnicity of an artist is unimportant and the contemporary generation of Roma artists has escaped the stigma of an ethnic art.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies