Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

"You’ve come a long way, baby:" the Evolution of Feminine Identity Models on the Example of Contemporary Language of Advertising

Tytuł:
"You’ve come a long way, baby:" the Evolution of Feminine Identity Models on the Example of Contemporary Language of Advertising
Autorzy:
Michna Natalia Anna
Data publikacji:
2016
Tematy:
language of advertising
gender identity
second-wave feminism
binary sex order
genderqueer
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The article presents the evolution of the language of advertising from the 1960s to the present, presenting various images of women in advertising. Simultaneously a theoretical analysis has been carried out of the demands of second-wave feminism, which exerted significant influence on the creation of images of women in the mass media. The objective of our comparison of feminist theory with advertising practice is an attempt to answer the question of whether the present media image of women liberated from the binary sexual order and weighted towards the genderqueer and/or transgender phenomena is the desired realisation of the feminist demands for emancipation of and equality for women announced in the second half of the twentieth century.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies