Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

WARSZTATY PISANIA AUTOBIOGRAFII DLA SŁUCHACZY UNIWERSYTETÓW TRZECIEGO WIEKU. ZAŁOŻENIA – CELE – UWAGI PRAKTYCZNE

Tytuł:
WARSZTATY PISANIA AUTOBIOGRAFII DLA SŁUCHACZY UNIWERSYTETÓW TRZECIEGO WIEKU. ZAŁOŻENIA – CELE – UWAGI PRAKTYCZNE
„Autobiography writing” workshop for the students of Universities of the Third Age. Assumptions-goals-practical comments
Autorzy:
Krzysztofik Małgorzata
Tematy:
kreatywne pisanie
edukacja dorosłych
seniorzy
warsztaty au- tobiografii
creative writing
adult education seniors
autobiography workshops
Język:
polski
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule prezentuję opracowany oraz zrealizowany przeze mnie program warsztatów pisania autobiografii dla słuchaczy Uniwersytetów Trzeciego Wieku. Na wstępie sygnalizuję aktualny stan potrzeb edukacyjnych różnych grup odbiorców w zakresie oferty kursów kreatywnego pisania w Polsce w porównaniu z krajami anglojęzycznymi. Omawiam założenia programu warsztatów (15 spotkań 1,5 godzinnych, praca w małej grupie, chronologiczny układ zagadnień, cykl rocz- ny, przebieg spotkania składającego się z trzech części: omówienie pracy domo- wej, wykład i dyskusja, zadanie pisemnej pracy na kolejne spotkanie). Wymieniam zastosowane metody (dyskusja, burza mózgów, wykład, praca z tekstem, praca w podgrupach, metoda analogii i przekładu intersemiotycznego). Charakteryzuję cztery grupy wykorzystanych przeze mnie materiałów pomocniczych (teksty lite- rackie, reprodukcje dzieł malarskich, karty pracy, materiały piśmienne). Określam cele założone w zakresie wiedzy, umiejętności oraz postaw społecznych. Wypo- wiedź kończę uwagami praktycznymi dotyczącymi przebiegu warsztatów oraz po- stulatem ubogacenia oferty edukacyjnej w zakresie kursów i warsztatów kreatyw- nego pisania dla osób dorosłych.

In this article I present a workshops program for writing autobiography, designed and carried out by me for the students of Universities of the Third Age. At the outset I indicate the present status of the educational needs of different audiences with regard to the offer of creative writing courses in Poland, in comparison with the English-speaking countries. I discuss the assumptions of the workshop program (15 meetings of 1.5 hour, working in a small group, the chronological arrangement of issues, year cycle; the meeting consists of three parts: checking homework, lecture and discussion, asking students for writing their homework for the next meeting). I enumerate the methods I used (discussion, brainstorming, lecture, working with text, working in subgroups, method of analogy and intersemiotic translation). I describe four groups of auxiliary materials used by me (ego-thematic literary texts, paintings’ reproductions, worksheets, other written historical materials). I define the goals in terms of knowledge, skills and social attitudes. Finally I note some practical comments on the workshop and I postulate for enriching the educational offer with regard to courses and workshops in creative writing for adults.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies