Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

CULTURAL TABOO IN ADVERTISING. DIFFERENCES IN THE TRANSMISSIONS OF AUDIOVISUAL ADVERTISING IN AMERICAN AND HINDU MARKET

Tytuł:
CULTURAL TABOO IN ADVERTISING. DIFFERENCES IN THE TRANSMISSIONS OF AUDIOVISUAL ADVERTISING IN AMERICAN AND HINDU MARKET
Autorzy:
Hensoldt-Fyda Magdalena
Tematy:
cultural taboo
culture of low and high context
communication style
transmission of advertising content
Język:
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this article is to examine differences between the transmissions of advertising content in the low and high context culture where the content contains subjects that are widely recognized as taboo. In order to do this, the analysis of audiovisual advertisements broadcast in the USA and India was used. These adverts introduce the problem of gender discrimination (particularly important in Hindu society) and different approach to gender stereotypes in both cultures (in American culture this subject is not suppressed). There are contrasting ways of presenting these difficult subjects in American and Hindu cultures. The things that are taboo in one culture become a stereotype in the other. And so, the question arises: do the cultural differences determining transmission of advertising content in the countries with cultural taboo of a product on sale still exist?

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies