Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Instytucje wspierające biznes a małe i średnie przedsiębiorstwa ocena współpracy, ograniczenia oraz dalsze perspektywy rozwoju

Tytuł:
Instytucje wspierające biznes a małe i średnie przedsiębiorstwa ocena współpracy, ograniczenia oraz dalsze perspektywy rozwoju
Business support institutions, small and medium enterprises cooperation, evaluation, barriers and future plans
Autorzy:
Gęca Bartłomiej
Tematy:
MSP
instytucje otoczenia biznesu
współpraca
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedmiotem niniejszego artykułu jest przedstawienie i ocena dotychczasowej współpracy instytucji otoczenia biznesu (IOB) z firmami z sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MSP) w województwie lubelskim. Przedstawione zostały również bariery i przyszłe plany współpracy tych podmiotów. Badania zostały przeprowadzone wśród wybranych instytucji otoczenia biznesu (61 IOB) oraz przedsiębiorstw z sektora MSP (250 firm) działających na terenie województwa lubelskiego na przełomie maja i czerwca 2009 roku. Na ankietę odpowiedziało 16 instytucji otoczenia biznesu oraz 75 firm. Z przeprowadzonych badań wynika, że badane instytucje swoją ofertę kierują przede wszystkim do firm mikro, małych i średnich. Jedynie 41,3% przebadanych firm kiedykolwiek korzystała ze wsparcia jakie oferują IOB. Przedsiębiorcy, którzy nie korzystali z ich usług, w głównej mierze uważają, że nie widzieli takiej potrzeby. Niepokój budzi fakt, że przyszłą współpracę z zakresu usług informacyjnych, szkoleniowych czy też doradczych planuje niecałe 50% ankietowanych przedsiębiorców. Podczas świadczenia usług, instytucje otoczenia biznesu, napotykają na swojej drodze pewne bariery. IOB obawiają się braku środków finansowych oraz utraty płynności finansowej. Nie mają wystarczających zasobów pieniężnych, by móc poszerzyć wachlarz oferowanych usług. Natomiast największą barierą dla przedsiębiorców jest brak informacji o oferowanych usługach przez IOB. Uważają oni, że oferta IOB nie jest w należyty sposób rozreklamowana wśród potencjalnych beneficjentów. Kolejną, równie ważną barierą są długie i trudne procedury poprzedzające świadczenie danej usługi. Ze strony przedsiębiorców widać, że współpraca z instytucjami otoczenia biznesu mogłaby przebiegać lepiej i sprawniej. Nie korzystają oni w pełni z tego, co oferują im te instytucje.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies