Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Allgemeine Pädagogik und Sonderpädagogik. Űberlegungen zum Verhältnis von Inklusion und Exklusion aus der Sicht Dreiser Kausalitäten in Erziehungs- und Bildungsprozessen

Tytuł:
Allgemeine Pädagogik und Sonderpädagogik. Űberlegungen zum Verhältnis von Inklusion und Exklusion aus der Sicht Dreiser Kausalitäten in Erziehungs- und Bildungsprozessen
General education and special education. Reflections on the relationship between inclusion and exclusion from the perspective of three causalities in educational processes
PEDAGOGIKA OGÓLNA A PEDAGOGIKA SPECJALNA. ROZWAŻANIA NA TEMAT ZWIĄZKU MIĘDZY INKLUZJĄ I EKSKLUZJĄ Z PERSPEKTYWY TRZECH PRZYCZYN PROCESÓW WYCHOWANIA I KSZTAŁCENIA
Autorzy:
Dietrich Benner
Tematy:
pedagogika ogólna
pedagogika specjalna
przyczyna pedagogiczna
inkluzja, ekskluzja
general science of education
special education
pedagogical causality
inclusion
exclusion
Język:
polski
angielski
niemiecki
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Autor rozważa związek między ekskluzją a inkluzją z perspektywy trzech przyczyn działania pedagogicznego. Rozważania dzielą się na cztery części. W pierwszej wskazano miejsce, jakie zajmuje pedagogika specjalna w ramach pedagogiki ogólnej. Druga część zawiera wyjaśnienie różnicy zachodzącej między wychowaniem a kształceniem. Na tej podstawie w trzeciej części omówiono trzy rodzaje przyczyn charakteryzujących procesy wychowania i kształcenia, i odniesiono je do pedagogiki specjalnej. Czwarta i ostatnia część mieści wskazówki do takiego koncypowania pedagogiki specjalnej, w którym unika się przeciwstawienia między inkluzją a ekskluzją.

The author considers the relationship between exclusion and inclusion from the perspective of three kinds of causality in educational processes. His considerations are divided into four parts. The first one indicates the place occupied by special education as part of general science of education. The second part explains the difference between education as extrinsic pedagogical interaction and intrinsic self-educative process. On this basis, the third part discusses three types of causes characterizing the processes of teaching and learning and refers them to special education’s field. The fourth and last part contains guidelines for such an understanding of special education, in which the opposition between inclusion and exclusion is avoided.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies