Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

K problému teorie a praxe v pedagogice

Tytuł:
K problému teorie a praxe v pedagogice
The issue of theory and practice in pedagogy
Autorzy:
Josef Maňák
Tematy:
Theory
Practice
Philosophical aspects of the theory-practice relationship
Teaching practice
Theory of education
Teacher education
Język:
czeski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The paper builds on the criticism of students in teacher education programmes who call for greater emphasis on practice. The relationship between theory and practice is ancient issue, but it still holds currency today. Key terms are defined and its philosophical background is explained. Different approaches to the relationship between theory and practice are introduced that were formulated in the history of pedagogy; special emphasis is laid on the perspective of the theory of education. Based on the review of these different approaches, the connection of theory and practice in teacher education is discussed. Towards the end, a modern conception of teacher education is proposed.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies