Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ regulacji Omnibus II i FICOD I na proces implementacji dyrektywy Wypłacalność II

Tytuł:
Wpływ regulacji Omnibus II i FICOD I na proces implementacji dyrektywy Wypłacalność II
Impact of Omnibus II and FICOD 1 Regulations on the Process of the Solvency II Directive Implementation
Autorzy:
Jerzy Łańcucki
Data publikacji:
2013-12-15
Tematy:
Wypłacalność II
pakiet LTG
druga dyrektywa zbiorcza
mediacja
EIOPA
finansowa spółka holdingowa o działalności mieszanej
Solvency II
LTG package
Omnibus II Directive, mediation
a mixed financial holding company
Język:
polski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The present article is an attempt to describe and evaluate the extent and nature of the changes in the proposal for the Omnibus II Directive and Directive introducing changes with reference to the supplementary supervision of financial entities in a financial conglomerate, which may exert a decisive influence on the final shape of Solvency II. The analysis which has been carried out shows that in the area of application of the measures relating to the valuation of liabilities embedded in insurance contracts the decision of the trialogue parties has been delayed owing to political conditions rather than the characteristics of the technical solutions. Furthermore, with regard to supervision the undertaken analysis may lead to the conclusion that the adopted measures are likely to cause both positive and negative effects on individual national markets. The home countries of international financial groups seek to ensure that the adopted regime gives priority to supervision in an integrated way. On the other hand, the host countries of subsidiaries of these groups are in favour of leaving as much competence as possible in the hands of the local supervisory authorities. The solutions being currently accepted seem to favour large international financial groups.

W artykule podjęto próbę opisania i dokonania oceny zakresu i charakteru zmian w projekcie „drugiej dyrektywy zbiorczej” i dyrektywie wprowadzającej zmiany w odniesieniu do dodatkowego nadzoru nad podmiotami finansowymi konglomeratu finansowego, które w sposób istotny mogą rzutować na ostateczny kształt pakietu Solvency II. Przeprowadzona analiza wskazuje na to, że w obszarze zastosowania środków związanych z wyceną zobowiązań z tytułu zawartych umów ubezpieczenia bardziej uwarunkowania polityczne niż charakter rozwiązań technicznych, wpłynęły na opóźnienie decyzji uczestników trilogu. Z kolei w odniesieniu do problemu nadzoru dokonana analiza może prowadzić do wniosku, że przyjmowane rozwiązania mogą wywołać zarówno pozytywne, jak i negatywne skutki dla poszczególnych narodowych rynków ubezpieczeniowych. Kraje macierzyste międzynarodowych grup finansowych dążą do tego, aby przyjęte regulacje dawały priorytet nadzorowi sprawowanemu w sposób zintegrowany. Kraje goszczące spółki zależne tych grup opowiadają się z kolei za pozostawieniem jak największych kompetencji w rękach lokalnego nadzoru. Przyjmowane obecnie rozwiązania zdają się sprzyjać dużym międzynarodowym grupom finansowym.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies