Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Plagiarism challenges at Ukrainian science and education

Tytuł:
Plagiarism challenges at Ukrainian science and education
PLAGIAT W NAUCE I EDUKACJI NA UKRAINIE
PLAGIAT-HERAUSFORDERUNGEN IN UKRAINISCHER WISSENSCHAFT UND BILDUNG
Autorzy:
Svyrydenko Denys
Tematy:
plagiat
etyka akademicka
nauka
edukacja
korupcja
plagiarism
academic ethics
science
education
corruption
Plagiat
akademische Ethik
Wissenschaft
Bildung
Korruption
Język:
polski
niemiecki
angielski
Dostawca treści:
CEJSH
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
W artykule zanalizowano rodzaje i stopnie zagrożenia plagiatem współczesnej sfery edukacyjno-naukowej na Ukrainie. Na podstawie przeprowadzonych badań ukazano wyzwania generowane przez zjawisko plagiatu, przed którymi stoi współczesna edukacja i nauka na Ukrainie. Pokazano również, że zjawisko plagiatu ma obecnie złożony charakter. Ponadto, zaproponowano określone rozwiązania mające na celu znaczące ograniczenie zjawiska plagiatu na Ukrainie.

The article analyzes the types and severity of plagiarism violations at the modern educational and scientific spheres using the philosophic methodological approaches. The author analyzes Ukrainian context as well as global one and tries to formulate "order of the day" of plagiarism challenges. The plagiarism phenomenon is intuitively comprehensible for academicians but in reality it has a very complex nature and a lot of manifestation. Using approaches of ethics, philosophical anthropology, philosophy of science and education author formulates the series of recommendation for overcoming of plagiarism challenges at Ukrainian science and education.

Der Artikel analysiert die Art und das Ausmaß der Bedrohung durch Plagiate in einem modernen pädagogischen und wissenschaftlichen Bereich mit philosophischen methodischen Ansätzen. Der Autor analysiert die ukrainische und die globale Perspektive und versucht, eine "Agenda" der Plagiatsherausforderungen aufzustellen. Das Phänomen des Plagiats ist intuitiv verständig für die Wissenschaftler, aber es hat tatsächlich eine sehr komplexe Natur. Mit dem Einsatz von Ansätzen der Ethik, Anthropologie, Philosophie, Wissenschaft und Bildung formuliert der Autor eine Reihe von Empfehlungen zur Überwindung von Plagiatsherausforderungen in der modernen Bildung und Wissenschaft.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies